Prva spletna airsoft trgovina na Slovaškem

50 000 kosov blaga na zalogi

magnify

Pogoji in določila

Pogoji poslovanja in zahteve

Splošni pogoji poslovanja spletne trgovine https://www.catus-airsoft.si/


I. Identifikacija trgovca

1.1 Ti splošni pogoji poslovanja urejajo pravna razmerja med podjetjem

Ime podjetja: Helena Žitňanová - CATUS Slovaška
Kraj poslovanja: 97405 Banská Bystrica, Zvolenská cesta 5579/46, Slovaška republika

Registrirana pri Okrožnem uradu Banská Bystrica, številka poslovnega registra 601-13554
ID: 40091911

ŠTEVILKA DDV: 1020059282

ID ZA DDV: SK1020059282
Bančni račun: SK37 1100 0000 0026 2875 6195

Prodajalec je plačnik DDV
(v nadaljevanju tudi „prodajalec“ ali „trgovec“) in vsaka oseba, ki je kupec izdelkov, ki jih prodajalec ponuja na svojem spletnem mestu in ki nastopa v položaju potrošnika v smislu drugih določb teh splošnih pogojev in ustreznih zakonov, ki opredeljujejo potrošnika, v okviru veljavne zakonodaje Slovaške republike, zlasti naslednjih zakonov: Zakon št. 108/2024 Coll. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, s spremembami, Zakon št. 40/1964 Coll. Civilni zakonik, s spremembami in dopolnitvami,

1.2 Kontaktna e-pošta in telefon za prodajalca je:

Elektronska pošta: obchod@catus.sk

Telefon: +421 48 413 15 24

1.3 Naslov za pošiljanje preklicev pogodb je:

Helena Žitňanová-CATUS Slovakia, Zvolenská cesta št. 46, 974 05 Banská Bystrica

Pošiljko je treba poslati brez plačila po povzetju kot paket na naslov Helena Žitňanová - CATUS Slovakia, Zvolenská cesta No. 46, 974 05 Banská Bystrica ( paketov z dostavo na pošto ne sprejemamo ).

II. Opredelitev pojmov

2.1. Za namene teh splošnih pogojev se trgovec v skladu z Zakonom št. 108/2024 Sb. s spremembami, navaja in opredeljuje naslednje izraze:

2.2. Izdelek pomeni blago, storitev, digitalne vsebine, nepremičnine, električno energijo, vodo ali plin, ki niso namenjeni prodaji v omejenem obsegu ali v določeni količini, toploto, pravice in obveznosti.

2.3. Pogodba na daljavo je pogodba med trgovcem in potrošnikom, dogovorjena in sklenjena izključno z enim ali več sredstvi komunikacije na daljavo brez hkratne fizične prisotnosti trgovca in potrošnika, zlasti z uporabo spletnega vmesnika, elektronske pošte, telefona, telefaksa, poštnega seznama ali ponudbenega kataloga.

2.4 Trgovec (v nadaljevanju tudi „prodajalec“) je oseba, ki v zvezi s potrošniško pogodbo, iz nje izhajajočo obveznostjo ali poslovno prakso deluje v okviru svoje poslovne ali poklicne dejavnosti, tudi prek druge osebe, ki deluje v njenem imenu ali za njen račun.

2.5 Potrošnik ali kupec je fizična oseba, ki v zvezi s potrošniško pogodbo, obveznostjo, ki izhaja iz nje, ali poslovno prakso ne deluje v okviru svoje poslovne ali poklicne dejavnosti.

2.6 Potrošniška pogodba je vsaka pogodba, ki jo trgovec sklene s potrošnikom, ne glede na njeno pravno obliko.

2.7 Izraz spletna trgovina je enak izrazu elektronska trgovina in izrazu spletna stran.

2.8 Kupec je vsaka oseba (fizična ali pravna), ki je oddala naročilo, zlasti z uporabo prodajalčeve spletne strani ali drugih sredstev komunikacije na daljavo.

2.9 Trajni nosilec podatkov pomeni sredstvo, ki potrošniku ali trgovcu omogoča shranjevanje informacij, naslovljenih nanj, za časovno obdobje, ki ustreza namenu, ki ga informacije izpolnjujejo, in na način, ki omogoča njihovo nespremenjeno reprodukcijo in uporabo v prihodnosti, zlasti pismo, elektronska pošta, ključ USB, CD, DVD, spominska kartica in trdi disk računalnika.

2.10. Vse orožje za airsoft je orožje kategorije D v skladu z zakonom 190/2003 Coll. o strelnem orožju in strelivu ter o spremembah in dopolnitvah določenih zakonov, njihova prodaja pa je dovoljena le osebam, starejšim od 18 let.

III. Osnovne določbe

3.1. Ti splošni pogoji urejajo pravna razmerja med kupci, ki so potrošniki, in trgovcem.

3.2. Za pogodbena razmerja (in druga pravna razmerja, ki lahko izhajajo iz pogodbenega razmerja) s Kupci, ki ne nastopajo v vlogi potrošnikov, se uporabljajo določbe Zakona št. 513/1991 Zb. o trgovinskem zakoniku, kakor je bil spremenjen.

IV. Naročilo izdelka - sklenitev kupoprodajne pogodbe

4.1 Kupčev predlog za sklenitev kupoprodajne pogodbe je kupčeva oddaja naročila izdelka, predvsem z uporabo spletne strani trgovca. Kupec lahko blago naroči le prek nakupovalne košarice na prodajalčevem spletnem mestu. Drugega načina naročanja prodajalec morda ne bo sprejel ali pa lahko povzroči, da blago ne bo dostavljeno.

4.2 Sklenitev kupoprodajne pogodbe med Kupcem in Trgovcem nastopi v trenutku, ko Trgovec Kupcu dostavi potrdilo o prejemu naročila, ki ga je Kupec ustvaril v skladu z odstavkom 4.1 teh Splošnih pogojev poslovanja (v elektronski obliki na Kupčev elektronski naslov, ki ga je Kupec izbral v postopku ustvarjanja naročila).

4.3 Prodajalec v 48 urah med delovnimi dnevi potrdi oddano naročilo z elektronskim sporočilom o obdelavi njegovega naročila, v izbranih primerih pa tudi po telefonu. Vsa potrjena naročila so zavezujoča!

4.4 Prodajalec ima pravico preklicati naročilo, če naročenega blaga ne more zagotoviti. V takem primeru kupcu nemudoma povrne celoten plačani znesek ali mu ponudi nadomestni izdelek ali drugo rešitev, če se kupec s tem strinja. Prodajalec ima pravico preklicati naročilo tudi, če ne more stopiti v stik s kupcem (napačni ali neobjavljeni kontaktni podatki, nedosegljivost ...).

4.5 Prodajalec si pridržuje pravico do preklica naročila (odstopa od pogodbe) ali njegovega dela brez dodatnega obvestila, če
a) blago ni proizvedeno ali se je prenehalo proizvajati
b) je bila cena blaga napačna
c) proizvajalec ali dobavitelj prodajalcu ni dostavil blaga.

4.6 Informacije, objavljene v opisu blaga, so zgolj okvirne in se lahko spremenijo.

4.7 Preklic naročila s strani kupca je mogoč v 24 urah po naročilu blaga brez navedbe razloga. Kupec lahko naročilo prekliče v razdelku za stranke na prodajalčevi spletni strani, po telefonu ali elektronski pošti. Ko prodajalec preveri, da so izpolnjeni pogoji za preklic, kupcu preklic naročila potrdi po elektronski pošti ali telefonu. Če je bil znesek za naročeno blago že plačan, bo prodajalec denar poslal nazaj na kupčev bančni račun ali ga dostavil na drug način, o katerem se predhodno dogovorita.

V. Trajanje kupoprodajne pogodbe

5.1. Kupoprodajna pogodba je sklenjena za določen čas in preneha veljati zlasti po izpolnitvi vseh obveznosti prodajalca in kupca. Zlasti z dobavo in plačilom izdelkov v skladu s sklenjeno kupoprodajno pogodbo. Ta določba ne posega v pravice kupca iz naslova zakonske odgovornosti za napake na izdelkih s strani prodajalca.

VI. Nakupna cena in informacije o nakupni ceni

6.1 Cena blaga in storitev, naročenih prek prodajalčevega spletnega mesta (v nadaljevanju „nakupna cena“), je navedena za vsak izdelek posebej in velja v trenutku, ko kupec oblikuje naročilo.

6.2 Nakupna cena blaga ali storitev, navedenih na prodajalčevi spletni strani, je skupna cena blaga ali storitev, vključno z vsemi davki, in je jasno navedena na prodajalčevi spletni strani.

6.3. Prodajalec si pridržuje pravico do spremembe cen brez predhodnega obvestila. Cene vsega blaga se lahko razlikujejo od cen v trgovinah. Blago, navedeno na tem spletnem mestu, ne služi kot ponudba blaga v trgovinah.

6.4 Navedena cena za blago velja le v trenutku, ko je cena prikazana kupcu, in v trenutku naročila blaga. Cena blaga v naročilu se ne spremeni, če se cena blaga v prihodnosti zniža ali zviša.

VII. Dostava izdelkov

7.1. Če je kupec kot obliko plačila naročila izbral plačilo po povzetju. Prodajalec je dolžan izpolniti naročilo in kupcu dostaviti izdelke najkasneje v roku 30 dni od dneva sklenitve kupoprodajne pogodbe v smislu člena 4.2 in naslednjih teh splošnih pogojev poslovanja 7.1.1. Če je kupec kot obliko plačila naročila izbral obliko plačila, ki ni plačilo ob dobavi, je prodajalec dolžan izpolniti naročilo in dostaviti izdelke kupcu najkasneje v roku 30 dni od dneva sklenitve kupoprodajne pogodbe v smislu točke 4.2. in naslednjih teh SPP ter plačila celotne cene naročila prodajalcu. Če sta izpolnjena oba pogoja iz točke 7.1.1. teh splošnih pogojev (tj. če je bila sklenjena kupoprodajna pogodba in je bila prodajalcu plačana celotna cena naročila), je prodajalec dolžan kupcu izdelke dobaviti najpozneje v 30 dneh od datuma izpolnitve obeh pogojev.

7.1.2 Dobavni rok za Blago, ki ga ponuja Prodajalec, je v večini primerov v 48 urah ali v 14 dneh od potrditve naročila (odvisno od vrste izbranega Blaga in v njem navedenih informacij o dobavnem roku), najdaljši dobavni rok je 30 dni oziroma se lahko podaljša v dogovoru s Kupcem. Prodajalec bo kupca o dobavnem roku in datumu dobave obvestil ob telefonski potrditvi naročila. Če kupec ni zadovoljen s sporočenim podaljšanim dobavnim rokom, ima možnost preklicati naročilo v skladu s členom 4.6 teh splošnih pogojev.

7.1 Če je kupec kot obliko plačila naročila izbral plačilo po povzetju.

7.1.1. Če je kupec kot obliko plačila naročila izbral obliko plačila, ki ni plačilo ob dobavi, je prodajalec dolžan izpolniti naročilo in dostaviti izdelke kupcu najkasneje v roku 30 dni od dneva sklenitve prodajne pogodbe v smislu točke 4.2. in naslednjih teh SPP in plačila celotne cene naročila prodajalcu.

7.2 Kraj prevzema se določi na podlagi kupčevega naročila. Dostava blaga na določen kraj se šteje za izpolnitev dobave.

7.3 Blago mora biti ustrezno pakirano in zavarovano. Kupec je dolžan ob prevzemu blaga preveriti celovitost pošiljke in hkrati preveriti vsebino pošiljke in če kupec ugotovi, da je vsebina pošiljke drugačna ali da je pošiljka prispela nepopolna, je dolžan čim prej, najpozneje pa v 2 delovnih dneh po prevzemu pošiljke, kontaktirati prodajalca.

7.4 Prodajalec kupcu skupaj z blagom izroči račun (davčni dokument), dobavnico. Prodajalec skupaj z blagom dostavi tudi navodila za uporabo in garancijski list, če to zahteva narava blaga.

7.5 Prodajalec ni odgovoren za blago, dokler ga kupec ne prevzame. Šteje se, da je kupec blago sprejel od trenutka, ko kupec pisno potrdi prejem blaga.

7.6 Prodajalec ni odgovoren za zamudo pri dostavi naročenega blaga kupcu, ki jo povzroči prevoznik. Za škodo na pošiljki, ki jo povzroči prevoznik, je v celoti odgovoren prevoznik. Takšne primere rešuje prodajalec z dostavo novega blaga kupcu po plačilu celotne škode s strani prevoznika.

7.7 Prodajalec si pridržuje pravico do spremembe dostave blaga s slovaško pošto na kurirsko službo le, če je pošiljka težja od 10 kg ali njene dimenzije niso v skladu s prevoznimi pogoji slovaške pošte, do spremembe dostave blaga s strani kurirske družbe na prevzemno mesto za dostavo s strani kurirske družbe na naslov, če dimenzije pošiljke niso v skladu s prevoznimi pogoji kurirske družbe. Prodajalec ne sme spremeniti cene za način pošiljanja, ki ga je izbral kupec.

VIII. Prenos lastništva

8.1. Lastninska pravica na prodanem predmetu ter nevarnost naključnega uničenja, naključnega poslabšanja in izgube predmeta preideta na kupca ob dobavi.

IX. Načini plačila

9.1 Blago in storitve na prodajalčevem spletnem mestu lahko plačate na naslednje načine:

9.1.1. plačilo po povzetju

9.1.2. plačilo ob osebnem prevzemu v trgovini

9.1.3. plačilo s pologom ali nakazilom na prodajalčev bančni račun

9.2.Prodajalec si pridržuje pravico, da spremeni vrsto plačila z nakupa po povzetju na nakazilo na račun, če kupec ni prejel blaga v prejšnjih obdobjih ali je preklical naročilo po tem, ko je bilo poslano. Prodajalec je dolžan kupca o tem obvestiti po elektronski pošti. Stranka ima po takšni spremembi pravico do brezplačnega preklica naročila.

X. Tovorni promet - načini prevoza izdelkov in cena za njihov prevoz

10.1. Nakupna cena izdelkov ali storitev ne vključuje stroškov prevoza ali drugih stroškov, povezanih z dostavo izdelkov

a) s kurirsko službo, cena prevoza znaša 4,80 EUR z DDV,
b) s slovaško pošto z dostavo na pošto. Cena prevoza je 4,90 € z DDV,
c) za dostavo v državo, ki ni Slovaška republika, se izdelki dostavijo samo s kurirsko službo. Cena dostave v Češko republiko je 6,50 € z DDV.

10.2 Načini dostave in cena za dostavo naročenih izdelkov:

10.2.1 Vrste prevoza (vrsta dostave):

10.2.1.1. Slovaška pošta


10.2.1.2. Kurirsko podjetje / služba


10.2.1.3. Prodajalec bo kupca pred sklenitvijo kupoprodajne pogodbe, ko ne more določiti cene prevoza, obvestil o oblikah prevoza, ki jih lahko kupec izbere na prodajalčevi spletni strani med postopkom nakupa, in sicer pred določitvijo naslova dostave izdelkov.

XI. Odstop kupca od kupoprodajne pogodbe brez navedbe razloga

11.1. Potrošnik ima pravico odstopiti od pogodbe, sklenjene na daljavo, in od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, brez navedbe razloga v roku v skladu z odstavki 12.1 do 12.3 XII. člena teh SPP, razen od pogodbe, katere predmet je:

11.2. Zagotavljanje storitve, če je bila storitev v celoti opravljena in se je začela izvajati pred iztekom odstopnega roka z izrecnim soglasjem potrošnika ter je potrošnik izjavil, da je bil ustrezno poučen, da z dajanjem soglasja izgubi pravico do odstopa od pogodbe, ko je storitev v celoti opravljena, pod pogojem, da je potrošnik dolžan plačati ceno po pogodbi,

11.3. Dobava ali zagotavljanje izdelka, katerega cena je odvisna od gibanja cen na poslovnem trgu, na katerega trgovec nima vpliva in do katerega lahko dostopa v odstopnem roku,

11.4. Dobava blaga, izdelanega po potrošnikovih specifikacijah, ali blaga, izdelanega po meri,

11.5. Dobava blaga, kateremu se lahko hitro zniža kvaliteta ali se hitro pokvari,

11.6. Dobava blaga, zaprtega v zaščitni embalaži, ki zaradi zdravstvenih ali higienskih razlogov ni primerno za vračilo, če je bila zaščitna embalaža po dobavi poškodovana,

11.7. Dobava blaga, ki se lahko zaradi svoje narave po dobavi neločljivo pomeša z drugim blagom,

11.8 Dobava alkoholnih pijač, katerih cena je bila dogovorjena ob sklenitvi pogodbe, katerih dobava se lahko izvede najprej po 30 dneh in katerih cena je odvisna od gibanja cen na trgu, na katerega trgovec nima vpliva,

11.9. Izvedba nujnih popravil ali vzdrževanja med obiskom potrošnikovih prostorov, ki jih je potrošnik izrecno zahteval od trgovca; to ne velja za pogodbo, katere predmet je opravljanje storitve, ki ni popravilo ali vzdrževanje, in za pogodbo, katere predmet je dobava blaga, razen rezervnih delov, potrebnih za izvedbo popravila ali vzdrževanja, če je trgovec pogodbe sklenil med obiskom potrošnikovih prostorov in potrošnik tega blaga ali storitev ni naročil vnaprej,

11.10. Dostava zvočnih, video, avdiovizualnih posnetkov ali programske opreme v zaščitni embalaži, ki je bila po dostavi poškodovana,

11.11. Dobava periodičnih publikacij, razen tistih, ki se dobavljajo na podlagi naročniške pogodbe,

11.12. Blago, kupljeno na javni dražbi,

11.13. Opravljanje nastanitvenih storitev za namene, ki niso nastanitev, prevoz blaga, najem avtomobilov, opravljanje gostinskih storitev ali opravljanje storitev, povezanih z dejavnostmi v prostem času, če mora trgovec v skladu s pogodbo te storitve opraviti ob točno dogovorjenem času ali v točno dogovorjenem roku,

11.14. Dobava digitalnih vsebin, ki jih trgovec dobavlja drugače kot na otipljivem nosilcu podatkov, če se je dobava digitalnih vsebin začela in je potrošnik izrecno privolil v začetek dobave digitalnih vsebin pred iztekom odstopnega roka, izjavil, da je bil ustrezno obveščen, da z dajanjem soglasja izgubi pravico do odstopa od pogodbe z začetkom dobave digitalnih vsebin, trgovec pa je potrošniku predložil potrdilo v skladu s členom 17(1)(b) pogodbe. 12(b) ali 13(b) zakona št. 108/2024 Coll. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, s spremembami, če je potrošnik dolžan plačati ceno po pogodbi.

11.15. Točka 11.1. teh pogojev ne velja za kupca, ki ni potrošnik, v zvezi s potrošniško pogodbo.

XII. Uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe na daljavo in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca

12.1 Potrošnik lahko odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, v

a) 14-ih dneh od datuma ko trgovec

prevzame blaga s strani potrošnika v skladu s točko 12.4.

sklenitvi pogodbe o dobavi vode, ki ni namenjena prodaji v omejenem obsegu ali v določeni količini, in pogodbe o dobavi in odjemu toplote,

sklenitev pogodbe o dobavi digitalne vsebine, ki jo trgovec dobavi drugače kot na oprijemljivem mediju,

b) 30 dni od datuma sklenitve pogodbe ob nenaročenem obisku ali v zvezi z njim ali na prodajnem dogodku ali v zvezi z njim.

12.2. Če je trgovec potrošniku zagotovil posebne informacije v zvezi z navodilom o potrošnikovi pravici do odstopa od pogodbe v primeru pogodbe, sklenjene na daljavo, in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, samo za nazaj, vendar najpozneje v 12 mesecih od začetka odstopnega roka v skladu s točko 12.1, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, v naslednjih rokih

a) 14 dni od datuma, ko je trgovec naknadno izpolnil obveznost obveščanja, če je rok iz točke (a) odstavka 12.1 potekel, ali

b) 30 dni od datuma, ko je trgovec dodatno izpolnil obveznost obveščanja, če velja rok iz točke (b) odstavka 12.1.

12.3. Če trgovec potrošniku tudi v skladu z odstavkom 12.2 ni zagotovil posebnih informacij o poučitvi o potrošnikovi pravici do odstopa od pogodbe na daljavo in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov, lahko potrošnik odstopi od pogodbe na daljavo ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov, v 12 mesecih po izteku roka v skladu z odstavkom 12.1.

12.4. Za blago se šteje, da ga je potrošnik sprejel, ko potrošnik ali tretja oseba, ki jo določi potrošnik, razen prevoznika, sprejme vse dele naročenega blaga, ali če

a) je blago, ki ga je potrošnik naročil v enem naročilu, dobavljeno ločeno, ob prevzemu blaga, ki je bilo dobavljeno zadnje,

b) dobavi blago, sestavljeno iz več delov ali kosov, v trenutku prevzema zadnjega dela ali kosa,

c) dobavlja blago večkrat v določenem časovnem obdobju, in sicer od trenutka prejema prvega blaga.

12.5. Potrošnik lahko odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, katere predmet je dobava blaga, tudi pred začetkom odstopnega roka.

12.6. Potrošnik lahko uveljavlja pravico do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, v papirni obliki ali v obliki zapisa na drugem trajnem nosilcu podatkov, če je bila pogodba sklenjena ustno, pa za uveljavitev pravice do odstopa zadostuje vsaka nedvoumno izražena izjava potrošnika, s katero izrazi svojo željo po odstopu od pogodbe (v nadaljnjem besedilu: obvestilo o odstopu). Potrošnik lahko uporabi vzorčni odstopni obrazec.

Obrazec za odstop od pogodbe lahko prenesete z naslednje povezave: https://www.catus.si/odstop-od-pogodbe-catus

12.7. Šteje se, da je bil odstopni rok v skladu z odstavki 12.1 do 12.3 upoštevan, če potrošnik najpozneje zadnji dan roka pošlje trgovcu obvestilo o odstopu od pogodbe.

12.8. Potrošnik lahko odstopi od pogodbe v zvezi z določenim izdelkom ali izdelki samo, če je trgovec dobavil ali zagotovil več izdelkov na podlagi pogodbe na daljavo ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca.

12.9. Dokazno breme glede uveljavljanja pravice do odstopa od pogodbe nosi potrošnik.

XIII. Pravice in obveznosti potrošnika po odstopu od pogodbe na daljavo in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca

13.1. Potrošnik mora v 14 dneh od dneva odstopa od pogodbe na daljavo ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca v skladu s točko 12.1, poslati blago nazaj ali ga izročiti trgovcu ali osebi, ki jo trgovec določi za prevzem blaga; to ne velja, če trgovec predlaga, da blago prevzame osebno ali prek osebe, ki jo določi trgovec.


13.2 Blago, ki se vrača, mora biti:

a) nepoškodovano, neuporabljeno,
b) popolno (vključno z dodatki, dokumentacijo, vrečkami...),
c) vključno z originalno embalažo, po možnosti nepoškodovano, razen v primeru embalaže izdelka, ki je ni mogoče odpreti brez poškodbe celovitosti embalaže,
d) vključno s priloženim dokazilom o nakupu.

13.3. Pri odstopu od pogodbe na daljavo ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca v skladu s točko 12.1, potrošnik nosi samo stroške vračila blaga trgovcu ali osebi, ki jo trgovec določi za prejem blaga; to ne velja, če se je trgovec dogovoril, da bo stroške prevzel sam, ali če trgovec ni izpolnil obveznosti obveščanja, tj. če trgovec potrošniku ni zagotovil posebnih informacij v zvezi z navodilom o potrošnikovi pravici do odstopa od pogodbe v primeru pogodbe na daljavo in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca.

13.4. Pošiljko je treba poslati kot paket brez plačila po povzetju na naslov Helena Žitňanová - CATUS Slovakia, Zvolenská cesta št. 46, 974 05 Banská Bystrica, Slovaška (paketov z dostavo na pošto ne sprejemamo).

13.5. Potrošnik je odgovoren za zmanjšanje vrednosti blaga, ki je posledica ravnanja z blagom, ki presega ravnanje, potrebno za ugotovitev lastnosti in funkcionalnosti blaga; to ne velja, če trgovec ni izpolnil obveznosti obveščanja v skladu s členom 15(1)(f) zakona št. 108/2024 Coll. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, s spremembami.

13.6. Potrošnik je dolžan trgovcu plačati ceno za dejansko opravljeno storitev do dneva vročitve obvestila o odstopu od pogodbe, če potrošnik v skladu s prvim odstavkom 19. člena zakona št. 108/2024 Zb. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah določenih zakonov, s spremembami, odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, katere predmet je opravljanje storitve, dobava vode, ki ni namenjena prodaji, v omejenem obsegu ali v določeni količini ali dobava toplote, in je pred začetkom opravljanja izpolnitve dal izrecno soglasje v skladu s členom 17(10)(c) zakona št. 108/2024 Coll. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah določenih zakonov, s spremembami. Cena za dejansko opravljeno izvedbo se izračuna sorazmerno na podlagi celotne cene, dogovorjene v pogodbi. Če je skupna cena, dogovorjena v pogodbi, previsoka, se cena za dejansko opravljeno storitev izračuna na podlagi tržne cene opravljene storitve.

13.7. Potrošniku zaradi uveljavljanja pravice do odstopa od pogodbe na daljavo ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca v skladu s točko 11.1, ne nastanejo nobene dodatne obveznosti ali stroški, razen obveznosti v skladu s točkami 13.1, 13.4 do 13.6 in obveznosti plačila dodatnih stroškov v skladu s točko 14.3.

XIV. Pravice in obveznosti trgovca po odstopu potrošnika od pogodbe, sklenjene na daljavo, in od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca

14.1. Trgovec v 14 dneh od datuma prejema obvestila o odstopu od pogodbe potrošniku povrne vsa plačila, ki jih je prejel od potrošnika na podlagi pogodbe na daljavo, pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, ali v zvezi z njo, ali pomožno pogodbo, vključno s stroški prevoza, dostave, poštnine ter drugimi stroški in pristojbinami.

14.2. Trgovec mora potrošniku vrniti vsa plačila iz odstavka 14.1 v obsegu, ki ustreza odstopu od pogodbe, razen če je potrošnik odstopil od celotne pogodbe na daljavo ali od celotne pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca. Trgovec potrošniku ne sme zaračunati dodatnih stroškov prevoza, dostave, poštnine ter drugih stroškov in dajatev.

14.3. Trgovec potrošniku ni dolžan plačati dodatnih stroškov, če je potrošnik izrecno izbral način dostave, ki ni najcenejši običajni način dostave, ki ga ponuja trgovec. Dodatni stroški pomenijo razliko med stroški dostave, ki jih je izbral potrošnik, in stroški najcenejšega običajnega načina dostave, ki ga ponuja trgovec.

14.4. Trgovec od potrošnika ne sme zahtevati, da plača stroške za

a) opravljanje storitve, dobavo vode, ki ni namenjena prodaji v omejenem obsegu ali v določeni količini, ali za dobavo toplote v obdobju odjema iz točk 12.1 do 12.3, ne glede na obseg opravljene storitve, če

trgovec potrošniku ni zagotovil informacij v skladu s členom 15(1)(f) ali (h) Zakona št. 108/2024 Coll. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, kakor je bil spremenjen, ali

potrošnik ni dal izrecnega soglasja trgovcu za začetek opravljanja storitve ali dobave vode ali toplote v skladu s členom 17(10)(c) zakona št. 108/2024 Coll. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, kakor je bil spremenjen,

b) celotno ali delno dobavo digitalne vsebine, ki jo trgovec dobavi drugače kot na otipljivem nosilcu, če:

potrošnik ni dal trgovcu izrecnega soglasja za začetek dostave digitalnih vsebin v skladu s členom 17(10)(c) zakona št. 108/2024 Coll. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, kakor je bil spremenjen,

potrošnik ni izjavil, da je bil ustrezno obveščen o tem, da s podajo soglasja v skladu s prvo točko izgubi pravico do odstopa od pogodbe, ali

trgovec potrošniku ni zagotovil potrdila v skladu s členom 17(12)(b) ali (13)(b) Zakona št. 108/2024 Coll. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, kakor je bil spremenjen.

14.5. Trgovec potrošniku ni dolžan vrniti plačil iz točke 14.1 ob odstopu od pogodbe na daljavo ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, katere predmet je dobava blaga, preden je blago dostavljeno potrošniku ali dokler potrošnik ne dokaže, da je bilo blago poslano nazaj trgovcu, razen če trgovec predlaga, da blago prevzame osebno ali prek osebe, ki jo določi trgovec.

14.6. Trgovec mora potrošniku vrniti plačila v skladu s točko 14.1. na enak način, kot ga je potrošnik uporabil pri plačilu; to ne posega v pravico trgovca, da se s potrošnikom dogovori o drugačnem načinu plačila, če se potrošniku v zvezi s plačilom ne bodo zaračunavale nobene pristojbine.

14.7. Trgovec mora na svoje stroške poskrbeti za prevzem blaga v roku iz odstavka 14.1, če je bilo blago na podlagi pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, ob sklenitvi pogodbe dostavljeno na potrošnikov dom in ga zaradi narave blaga ni mogoče poslati nazaj trgovcu po pošti.

14.8. Enostranski pobot terjatev trgovca in potrošnika, ki izhajajo iz odstopa od pogodbe v skladu s točko 11.1, je prepovedan.

XV. Nadzorni organ

15.1. Pristojni organ, ki izvaja nadzor nad zakonitostjo na področju varstva potrošnikov, je:

Inšpektorat slovaške trgovinske inšpekcije

s sedežem v Banski Bystrici za regijo Banska Bystrica

Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1 - Slovaška

Oddelek za nadzor (slovaš. Odbor výkonu dozoru)

Tel. št. (+421)048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73

Št. telefaksa (+421)048/412 46 93

e-pošta: bb@soi.sk

Spletna povezava za predložitev pritožb: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

XVI. Alternativno reševanje sporov

16.1. Če potrošnik ni zadovoljen z načinom, kako je prodajalec obravnaval njegovo pritožbo, ali meni, da je prodajalec kršil njegove pravice, ima pravico, da se obrne na prodajalca z zahtevo za povrnitev škode. Če Prodajalec na zahtevo Potrošnika iz prejšnjega stavka odgovori negativno ali na takšno zahtevo ne odgovori v 30 dneh od dneva, ko jo je Potrošnik poslal, ima Potrošnik pravico vložiti predlog za začetek alternativnega reševanja spora v skladu z določbami 12. člena Zakona št. 391/2015 Z. iz. o alternativnem reševanju potrošniških sporov ter o spremembah in dopolnitvah določenih zakonov, s spremembami. Pristojni subjekt za alternativno reševanje potrošniških sporov s prodajalcem je Slovaška trgovinska inšpekcija (kontakt https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) ali druga pristojna pooblaščena pravna oseba, vpisana na seznam subjektov za alternativno reševanje sporov, ki ga vodi Ministrstvo za gospodarstvo Slovaške republike (seznam je na voljo na http://www.mhsr.sk/ ali neposredno na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Potrošnik ima pravico izbrati, na katerega od zgoraj navedenih subjektov za alternativno reševanje sporov se bo obrnil.Potrošnik lahko uporabi platformo za spletno reševanje sporov, ki je na voljo na spletni strani http://ec.europa.eu/consumers/odr/ ali neposredno na spletni strani https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage, da predloži predlog za alternativno reševanje svojega potrošniškega spora.Alternativno reševanje sporov lahko uporabi le kupec, ki pri sklenitvi in izvajanju pogodbe nastopa v vlogi potrošnika.Alternativno reševanje sporov se uporablja le za spor med potrošnikom in prodajalcem, ki izhaja iz potrošniške pogodbe ali je z njo povezan. Alternativno reševanje sporov velja samo za pogodbe, sklenjene na daljavo. Subjekt alternativnega reševanja sporov lahko predlog zavrne, če izmerljiva vrednost spora ne presega 20 EUR. Subjekt alternativnega reševanja sporov lahko od potrošnika zahteva plačilo pristojbine za začetek alternativnega reševanja sporov v višini največ 5 EUR z DDV.

Vse druge informacije o alternativnem reševanju sporov med prodajalcem in kupcem - potrošnikom, ki izhajajo iz kupoprodajne pogodbe kot potrošniške pogodbe ali so povezane s kupoprodajno pogodbo kot potrošniško pogodbo, so na voljo na spletni strani Ministrstva za gospodarstvo Slovaške republike www.mhsr.sk in v Zakonu št. 391/2015 Z. z. o alternativnem reševanju potrošniških sporov ter o spremembah in dopolnitvah določenih zakonov, s spremembami.

XVII. Dodatne določbe

17.1. Prodajalec ne sme skleniti prodajne pogodbe ali prodajati, posredovati ali dobavljati alkoholnih pijač /izdelkov/, tobačnih izdelkov in drugih izdelkov osebam (kupcem), ki so v času sklenitve prodajne pogodbe mlajši od 18 let in katerih prodaja je v skladu z veljavno in veljavno zakonodajo Slovaške republike prepovedana osebam, mlajšim od 18 let, in v skladu z njo. V skladu s tem bo prodajalec preveril, ali je kupec starejši od 18 let, tako da bo ob predaji naročila kupcu preveril njegovo starost z osebnim dokumentom kupca (osebna izkaznica ali potni list). Prodajalec bo zgoraj navedeno storil prek pooblaščene osebe, ki bo kupcu izročila naročilo. Če je kupec mlajši od 18 let ali če kupec ne dokaže ali noče dokazati svoje starosti, prodajalec naročila kupcu ne izroči in prodajna pogodba se razdre.

XVIII. Informacije o sprejetih kodeksih

18.1. Trgovec potrošnike obvešča, da ni posebnih ustreznih kodeksov ravnanja, ki bi se jih prodajalec zavezal spoštovati, pri čemer je kodeks ravnanja dogovor ali sklop pravil, ki opredeljujejo ravnanje prodajalca, ki se jih je prodajalec zavezal spoštovati v skladu s tem kodeksom ravnanja v zvezi z eno ali več posebnimi poslovnimi praksami ali poslovnimi sektorji, razen če jih določa zakon ali druga zakonodaja ali ukrep javnega organa, ki se ga je prodajalec zavezal spoštovati, in način, kako se lahko potrošnik z njimi seznani ali pridobi njihovo besedilo.

XIX. Ocenjevanje izdelkov s strani potrošnika

19.1. Trgovec ne nadzoruje in omejuje ocenjevanja izdelkov samo na osebe, ki so izdelek kupile pri trgovcu.

XX. VARSTVO OSEBNIH PODATKOV

Zasebnost strank: kot pogoj za obdelavo vašega naročila ali poizvedbe je treba zabeležiti vaše osebne podatke. Zagotavljanje osebnih podatkov ni obvezno, je prostovoljno, vendar v primeru, da jih ne boste posredovali, ne bo mogoče ugoditi vašim zahtevam in vam omogočiti nakupovanja v naši spletni trgovini.

Namen obdelave osebnih podatkov: upravljavec obdeluje osebne podatke izključno za namen njihovega posredovanja pristojnemu oddelku Policijske uprave Slovaške republike na podlagi posebnega predpisa in po potrebi za namen njihovega dajanja na voljo ali posredovanja drugim organom javne uprave, če upravljavcu takšno obveznost nalaga splošno zavezujoč pravni predpis.

Obseg prejemnikov osebnih podatkov: Policijske sile Slovaške republike ali drugi organi javne uprave, če je obveznost upravljavca, da obdelane osebne podatke da na voljo temu organu, določena s splošno zavezujočim pravnim predpisom.

Helena Žitňanová - CATUS Slovakia se ob spoštovanju zasebnosti posameznikov zavezuje, da bo zbirala le tiste osebne identifikacijske podatke (informacije, ki omogočajo ali olajšajo identifikacijo katere koli osebe, npr. ime, prebivališče, e-pošta, ter informacije o osebi, ki dokazujejo zakonsko pravico te osebe do nakupa izdelkov v našem podjetju po posebnem postopku), ki nam jih sami in prostovoljno posredujete ter jih nujno potrebujemo za zagotavljanje najboljših možnih storitev.

Od vas bo odvisno, ali nam boste te informacije sporočili. Osebni podatki, ki so vključeni v naročilo in so nam sporočeni med registracijo stranke, v našem podjetju veljajo za zaupne in so zaščiteni pred zlorabo. V kolikor so za izvedbo nakupa potrebni dodatni dokumenti, bodo vsi podatki iz teh dokumentov obravnavani na način, določen v teh splošnih pogojih.

S pošiljanjem zavezujočega naročila ali povpraševanja kupec našemu podjetju podeli neomejeno soglasje za obdelavo osebnih podatkov. Naše podjetje evidentira in obdeluje osebne podatke, ki jih posredujete, za namene trgovine, storitev in preverjanja kupčeve starosti.

Če posredujete svoje osebne podatke z namenom, da bi izdelke (vidno označene v naši ponudbi) pridobil mladoletnik ali mladoletna oseba, čeprav lahko te izdelke kupijo in uporabljajo le osebe, starejše od 18 let, prevzemate pravno odgovornost za kršitev splošno veljavne zakonodaje.

Helena Žitňanová - CATUS Slovakia se zavezuje, da informacij o osebnih podatkih, pridobljenih prek našega spletnega mesta in spletne trgovine, ne bo razkrila, prodala ali dala v najem tretjim osebam.

Helena Žitňanová - CATUS Slovakia je dolžna razkriti potreben del vaših osebnih podatkov prevoznim podjetjem, ki na podlagi vašega zavezujočega naročila zagotavljajo prevoz naših izdelkov do vas. Ta podjetja so odgovorna za varstvo vaših osebnih podatkov v skladu z veljavno slovaško zakonodajo.
Posredovanje osebnih podatkov je prostovoljno in neobvezno. Helena Žitňanová - CATUS Slovaška bo vaše osebne podatke prejela, uporabila, shranila in zavrgla v skladu z ustreznimi internimi normativnimi pravnimi akti podjetja, zlasti v skladu z zakonom št. 428/2002 Z. z. o varstvu osebnih podatkov. V skladu z določbami tretjega odstavka 20. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov imate pravico (a) kadar koli pisno ugovarjati nadaljnji obdelavi ali uporabi svojih osebnih podatkov, tudi v primeru poštne, faksimilne, elektronske ali telefonske komunikacije. Če nam posredujete svoje osebne podatke, jih boste lahko kadar koli spremenili ali izbrisali, če nas o tem obvestite po telefonu, telefaksu ali elektronski pošti.

XXI. Zaključne določbe

21.1. Prodajalec si pridržuje pravico do spremembe splošnih pogojev. Obveznost pisnega obvestila o spremembi splošnih pogojev je izpolnjena z objavo na prodajalčevi spletni strani.V primeru spremembe Splošnih pogojev se razmerje med Kupcem in Prodajalcem ureja s Splošnimi pogoji, ki so veljavni in učinkoviti v času sklenitve kupoprodajne pogodbe do njenega prenehanja.

21.2 Ti Splošni pogoji so sestavni del Pravilnika o reklamacijah ter Pravilnika o zasebnosti in obvestila o zasebnosti tega spletnega mesta.Dokumenti - Politika o reklamacijah ter Politika o zasebnosti in obvestilo o zasebnosti tega spletnega mesta so objavljeni na domeni Prodajalčevega spletnega mesta.

21.3. Ti Splošni pogoji začnejo veljati in se uporabljati po njihovi objavi na Prodajalčevi spletni strani dne 01.07.2024.

REKLAMACIJSKI POSTOPEK

Spletna trgovina www.catus-airsoft.si

Identifikacija trgovca
1.1. Ta reklamacijski pravilnik ureja pravna razmerja med podjetjem

Poslovno ime: Helena Žitňanová - CATUS Slovaška

Kraj poslovanja: 97405 Banská Bystrica, Zvolenská cesta 5579/46, Slovaška republika. Registrirana pri Okrožnem uradu Banská Bystrica, številka poslovnega registra 601-13554

DDV: 40091911

ŠTEVILKA DDV: 1020059282

ID ZA DDV: SK1020059282

Bančni račun: SK37 1100 0000 0026 2875 6195

Prodajalec je plačnik DDV

(v nadaljevanju tudi „prodajalec“ ali „trgovec“) in vsaka oseba, ki je kupec izdelkov, ki jih prodajalec ponuja na svojem spletnem mestu, in ki nastopa v položaju potrošnika v smislu drugih določb teh splošnih pogojev in ustreznih zakonov, ki opredeljujejo potrošnika, v okviru veljavne zakonodaje Slovaške republike, zlasti naslednjih zakonov: Zakon št. 108/2024 Coll. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, s spremembami, Zakon št. 40/1964 Coll. Civilni zakonik, s spremembami in dopolnitvami,

1.2. Elektronski kontakt in telefonski kontakt s prodajalcem je:

Elektronska pošta: reklamácie@catus.sk

Telefon: +421 48 413 15 24

1.3. Naslov za pošiljanje reklamacij je:

Helena Žitňanová - CATUS Slovakia,
Zvolenská cesta št. 46,
974 05 - Banská Bystrica, Slovaška

1.4. Kupec je dolžan dostaviti celotno reklamirano blago, vključno z vso dodatno opremo v embalaži, čisto, mehansko nepoškodovano, po možnosti v originalni embalaži, vključno s priročniki, kopijo računa, dobavnico in originalnim garancijskim listom. Kupec je dolžan skupaj z blagom poslati opis napake.

1.5. Pri reklamaciji orožja airsoft je treba predložiti garancijski list, ki je priložen k prodaji.

1.6. Blago za reklamacijo kupec pošlje brez plačila po povzetju in z dostavo na naslov:

Helena Žitňanová - CATUS Slovakia, Zvolenská cesta št. 46, 974 05 Banská Bystrica (Slovaška):, sicer pošiljka ne bo sprejeta.

II. Poglavitne določbe

2.1. Ta pritožbeni postopek ureja pravna razmerja med kupci, ki so potrošniki, in trgovcem. Z izjemo pogodbenih razmerij (in drugih pravnih razmerij, ki lahko izhajajo iz pogodbenega razmerja) s kupci, ki ne nastopajo v vlogi potrošnikov, se uporabljajo določbe zakona št. 513/1991 Zb., trgovinski zakonik, kakor je bil spremenjen.

III. Uveljavljanje pravice do odgovornosti za napake

3.1. Kupec lahko uveljavlja pravice iz odgovornosti za napake le, če je napako pri prodajalcu uveljavljal brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje v 24 mesecih od prevzema stvari. Če v tem roku na napako ne opozori, pravice iz odgovornosti za napake ugasnejo.

3.2. Kupec, ki ne nastopa v vlogi potrošnika, lahko uveljavlja pravice iz odgovornosti za napake le, če je prodajalca na napako opozoril brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje v 12 mesecih po prevzemu stvari. Če napaka v tem roku ni opozorjena, pravice iz odgovornosti za napake ugasnejo.

IV. Odgovornost za napake

4.1. Prodajalec je odgovoren za vsako napako na prodanem predmetu ob dobavi, ki se pokaže v dveh letih od dobave predmeta.

4.2. Če je predmet nakupa predmet z digitalnimi elementi, pri čemer se digitalna vsebina ali digitalna storitev zagotavlja neprekinjeno v dogovorjenem obdobju, prodajalec odgovarja za vsako napako digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki se pojavi ali pokaže v celotnem dogovorjenem obdobju, vendar ne prej kot v dveh letih od dobave predmeta z digitalnimi elementi.

4.3. Za rabljene predmete se lahko stranki dogovorita za krajše obdobje odgovornosti prodajalca za napake kot v odstavkih 4.1 in 4.2, vendar ne manj kot eno leto od izročitve predmeta.

V. Pravice iz odgovornosti za napak

5.1. Če prodajalec odgovarja za napako na prodanem predmetu, ima kupec pravico do odprave napake s popravilom ali zamenjavo, pravico do primernega popusta na kupnino ali pravico do odstopa od kupoprodajne pogodbe.

5.2. Kupec lahko zavrne plačilo kupnine ali njenega dela, dokler prodajalec ne izpolni obveznosti, ki izhajajo iz njegove odgovornosti za napake, razen če je kupec v zamudi s plačilom kupnine ali njenega dela v času, ko je na napako opozoril. Kupec plača kupnino brez nepotrebnega odlašanja, ko prodajalec izpolni svoje obveznosti.

5.3. Kupec lahko uveljavlja pravice iz odgovornosti za napake, vključno s pravico iz točke 5.2., le, če je napako opozoril v dveh mesecih od odkritja napake, najkasneje pa do izteka roka iz točk 4.1. do 4.3. tega reklamacijskega pravilnika.

5.4. Uveljavljanje pravic iz odgovornosti za napake ne izključuje kupčeve pravice do odškodnine za škodo, ki je nastala zaradi napake.

VI. Izjava o napaki

6.1. Napako je mogoče podati v kateri koli prodajalčevi poslovalnici, pri kateri koli drugi osebi, o kateri je prodajalec obvestil kupca pred sklenitvijo pogodbe ali pred odpošiljanjem naročila, ali s sredstvi komunikacije na daljavo na naslovu prodajalčevega sedeža ali poslovnega mesta ali na katerem koli drugem naslovu, o katerem je prodajalec obvestil kupca ob sklenitvi pogodbe ali po sklenitvi pogodbe.

6.2. Če je kupec reklamiral napako po pošti, ki jo je prodajalec zavrnil, se šteje, da je bila pošiljka vročena na dan zavrnitve.

6.3. Prodajalec mora kupcu posredovati pisno potrdilo o napaki takoj po tem, ko ga je kupec opozoril na napako. V potrditvi napake prodajalec navede rok, v katerem je treba napako odpraviti v skladu s prvim odstavkom 507. člena Zakona št. 40/1964 Z. z., Civilni zakonik, s spremembami. Rok, sporočen v skladu s prejšnjim stavkom, ne sme biti daljši od 30 dni od dneva nastanka napake, razen če je daljši rok utemeljen z objektivnim razlogom, na katerega prodajalec ne more vplivati.

6.4. Če prodajalec zavrača odgovornost za napake, mora kupca pisno obvestiti o razlogih za zavrnitev. 6.5. Če kupec dokazuje prodajalčevo odgovornost za napako s strokovnim mnenjem ali izvedenskim mnenjem, ki ga izda pooblaščena oseba, pooblaščena oseba ali priglašena oseba, lahko napako ponovno očita in prodajalec ne more zavrniti odgovornosti za napako; tretji odstavek 621. člena Zakona o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah določenih zakonov, št. 108/2024 Z. z., s spremembami, se ne uporablja za ponovno očitanje napake. Stroški potrošnika, povezani z izvedenskim mnenjem in strokovnim mnenjem, so zajeti v drugem odstavku 509. člena Zakona št. 40/1964 Z. z., civilni zakonik, s spremembami.

6.5. Če je prodajalec pred sklenitvijo pogodbe ali, če je pogodba sklenjena na podlagi kupčevega naročila, pred odpošiljanjem naročila obvestil kupca, da je mogoče napake uveljavljati tudi pri drugi osebi, se dejanje ali opustitev te osebe šteje za dejanje ali opustitev prodajalca za namene odgovornosti za napake.

VII. Odstranjevanje napak/-e

7.1. Kupec ima pravico, da se odloči za odpravo napake z zamenjavo predmeta ali popravilom predmeta. Kupec ne sme izbrati načina odprave napake, ki ni mogoč ali ki bi prodajalcu povzročil nesorazmerne stroške v primerjavi z drugim načinom odprave napake, ob upoštevanju vseh okoliščin, zlasti vrednosti, ki bi jo stvar imela brez napake, resnosti napake in tega, ali bi drugi način odprave napake kupcu povzročil velike težave.

7.2. Prodajalec lahko zavrne odpravo napake, če popravilo ali zamenjava nista mogoča ali bi bila povezana z nesorazmernimi stroški ob upoštevanju vseh okoliščin, vključno s tistimi iz drugega stavka točke 7.1.

7.3. Prodajalec mora stvar brezplačno popraviti ali zamenjati v razumnem roku po tem, ko ga je kupec opozoril na napako, in sicer na lastne stroške in brez povzročanja resnih nevšečnosti kupcu, pri čemer upošteva naravo stvari in namen, za katerega je kupec stvar zahteval.

7.4. Za namen popravila ali zamenjave mora kupec stvar izročiti ali dati na voljo prodajalcu ali osebi v skladu s petim odstavkom 622. člena Zakona št. 108/2024 Z. z. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, z vsemi spremembami. Stroške prevzema predmeta nosi prodajalec.

7.5. Prodajalec bo kupcu na lastne stroške dostavil popravljen ali nadomestni predmet na enak ali podoben način, kot je kupec prodajalcu dostavil predmet z napako, razen če se stranki ne dogovorita drugače.
Če je predmet večje vrednosti, mora prodajalec kupca predhodno obvestiti o nameravani prodaji in mu dati primeren dodaten rok za prevzem predmeta v posest. Takoj po prodaji prodajalec kupcu izplača izkupiček od prodaje predmeta, potem ko odšteje stroške, ki so prodajalcu razumno nastali pri skladiščenju in prodaji predmeta, če kupec v razumnem roku, ki ga je prodajalec določil v obvestilu o nameravani prodaji predmeta, uveljavlja pravico do deleža izkupička. Prodajalec lahko stvar uniči na lastne stroške, če ni bila prodana ali če pričakovani izkupiček od prodaje ne bo zadostoval niti za kritje stroškov, ki jih je prodajalec razumno imel s hrambo stvari, in stroškov, ki bi jih prodajalec nujno imel s prodajo stvari.

7.6. Prodajalec mora pri odpravi napake zagotoviti odstranitev stvari in namestitev popravljene stvari ali nadomestne stvari, če zamenjava ali popravilo zahteva odstranitev stvari z napako, ki je bila nameščena v skladu z njeno naravo in namenom, preden se je pokazala napaka.
Prodajalec in kupec se lahko dogovorita, da odstranitev predmeta in vgradnjo popravljenega ali nadomestnega predmeta zagotovi kupec na stroške in tveganje prodajalca.

7.7. Kadar je napaka odpravljena z zamenjavo stvari, prodajalec ni upravičen do odškodnine za škodo, nastalo zaradi običajne obrabe stvari, in do nadomestila za običajno uporabo stvari pred zamenjavo.

7.8. Prodajalec odgovarja za napake na zamenjani stvari v skladu s 619. členom Zakona št. 108/2024 Coll. o varstvu potrošnikov ter o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, z vsemi spremembami.

VIII. Odgovornost za napake v digitalni izvedbi

8.1. Trgovec je odgovoren za vsako napako na digitalni izvedbi, ki je prisotna ob dobavi in se pokaže v dveh letih po dobavi, če je digitalna izvedba dobavljena kot enkratna dobava ali kot sklop posameznih izvedb.

8.2 Trgovec odpravi napako digitalne izvedbe v razumnem roku po tem, ko je potrošnik opozoril na napako, brezplačno in brez povzročanja resnih nevšečnosti potrošniku, pri čemer upošteva naravo digitalne izvedbe in namen, za katerega je potrošnik zahteval digitalno izvedbo.

8.3. Trgovec lahko zavrne odpravo napake, če odprava ni mogoča ali bi trgovcu povzročila nerazumne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin, zlasti vrednosti, ki bi jo imela digitalna izvedba brez napake, in resnosti napake.

IX. Odgovornost za napake pri uporabi

9.1. Izvajalec odgovarja za napake na stvari, ko jo prevzame naročnik.

9.2. Če se napaka ugotovi v 24 mesecih od datuma, ko bi stranka prevzela izdelek, se domneva, da je bil izdelek pokvarjen že ob prevzemu. To ne velja, če je dokazano nasprotno ali če ta domneva ni združljiva z naravo predmeta ali napake.“

X. Zaključna določila

10.1. Ta pravilnik o pritožbah ali reklamacijah je sestavni del splošnih pogojev ter pravilnika o zasebnosti in obvestila o zasebnosti tega spletnega mesta. Dokumenti - Splošni pogoji in Politika zasebnosti in Obvestilo o zasebnosti tega spletnega mesta - so objavljeni na domeni prodajalčevega spletnega mesta.

10.2. Ta Pravilnik o reklamacijah je veljaven in veljaven v trenutku objave na Prodajalčevem spletnem mestu dne 01.07.2024.